Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.
24, 25, 26 i 31 grudnia 2024 oraz 1 i 6 stycznia 2025 salony i serwisy są nieczynne.
W dniach 23, 27, 28 i 30 grudnia 2024 oraz 2 i 7 stycznia 2025 pracujemy w standardowych godzinach.
Zadaniem oleju w skrzyni DSG jest odpowiednie smarowanie, przenoszenie obciążeń oraz odprowadzanie ciepła. Taka czynność oczyszcza skrzynię z zanieczyszczeń oraz wydłuża jej trwałość. Olej w takiej skrzyni biegów ulega starzeniu, ponieważ poddawany jest wysokim temperaturom i procesom chemicznym. Wymiana jest więc niezbędna do utrzymywania właściwego funkcjonowania smarowania elementów i unikania ich usterek, których koszt naprawy może sięgać kilku tysięcy złotych.
Istnieją tylko dwa rodzaje skrzyń DSG – ze sprzęgłem suchym oraz ze sprzęgłem mokrym ( inaczej chłodzonym olejem). Skrzynia DSG ze sprzęgłem suchym zazwyczaj występuje w starszych modelach samochodów. Zaletą takiej skrzyni jest niższa waga. Natomiast zaletą skrzyni DSG z mokrym sprzęgłem jest płynna i błyskawiczna zmiana biegów.
Z reguły należy wymienić olej DSG co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, natomiast zależy również od modelu danej skrzyni i najlepiej jest się o to zapytać w autoryzowanym serwisie. Regularna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów – dotyczy to skrzyń DSG z tzw. mokrym sprzęgłem - ma bardzo duże znaczenie dla jej żywotności. Jeżeli producent przewiduje wymianę olejów w skrzyni biegów, to jest ona konieczna ze względu na jej konstrukcje oraz potrzebę utrzymania odpowiednich parametrów pracy.
Zalecane jest, aby stosować olej, który spełnia normy przewidziane przez producenta. Oleje różnią się między sobą i każdy producent zaleca stosowanie oleju dedykowanego do danej skrzyni.
Zapraszamy do kontaktu.