Informacja o godzinach pracy

Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.

02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.

Zapraszamy 04.11.2024 r.

Układ hamulcowy, nasze bezpieczeństwo.

Tarcze i klocki hamulcowe.

Układ hamulcowy to numer jeden wśród części odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w trakcie jazdy, dlatego musi działać prawidłowo, aby w szczególnie niebezpiecznych sytuacjach móc szybko i pewnie reagować. W procesie hamowania ważną rolę odgrywa zachowanie kierowcy, masa pojazdu prędkość i przede wszystkim jakość części.

Kiedy wymienić układ hamulcowy? Klocki i tarcze hamulcowe.

W trakcie hamownia klocki hamulcowe dociskają do kręcących się tarcz hamulcowych z średnią siłą 1000 kg, co powoduje zużywanie obu tych części. Jeżeli hamulce są zużyte bardziej po jednej stronie pojazdu może to zwiększyć ryzyko poślizgu. W układzie hamulcowym, jeżeli klocki hamulcowe są już w pełni zużyte, dochodzi do sytuacji kiedy metal zaczyna trzeć o metal. Wzrasta wtedy temperatura i na okładzinie hamulcowej powstają głębokie rysy i pęknięcia, co ogranicza skuteczność hamowania.

Należy wymienić klocki hamulcowe przed minimalną grubością jaką jest 2mm, również podczas widocznych uszkodzeń, wyrwanych elementach klocka. Tarcze hamulcowe należy wymienić przed granicą zużycia, gdy wyczuwalne są drgania podczas hamowania, widoczna korozja oraz przegrzanie tarcz. Pamiętajmy, że zużycie układu hamulcowego zmniejsza bezpieczeństwo przy różnych warunkach pogodowych i prędkościach- mówi doradca serwisowy Skoda/VW Damian Strycharz.

Oryginalne klocki i tarcze hamulcowe.

Korzyści:

  • większa skuteczność i krótsza droga hamowania;
  • dostosowanie do masy i maksymalnej prędkości pojazdu. Materiał, waga oraz grubość może się różnić w zależności od mocy silnika;
  • okładziny hamulcowe nie ulegają deformacji nawet przy ostrym hamowaniu, kiedy to mogą wywierać na tarcze hamulcowe nacisk o sile nawet jednej tony;
  • są ciche i sprawne, nie powodują nadmiernych hałasów;
  • oryginalne tarcze hamulcowe wraz z oryginalnymi okładzinami hamulcowymi gwarantują długie i skuteczne działanie.

Płyn hamulcowy i jego rola w układzie hamulcowym.

Podczas hamowania płyn hamulcowy przenosi siły wywierane przez pedał na hamulce przy kołach. Płyn nie może zamarzać lub zwiększać swojej lepkości podczas mrozów, a przy dużych temperaturach lub przy zwiększonym obciążeniu nie może wrzeć. Płyn hamulcowy powinien być wymieniany odpowiednio do parametrów i przeglądów okresowych podawanych przez producenta. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może doprowadzić do opóźnionej reakcji hamowania i uszkodzenia hamulców.

cross