Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.
02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.
Zapraszamy 04.11.2024 r.
Czy warto zakupić samochód elektryczny?
Skoda Enyaq iV to pierwszy w pełni elektryczny SUV zbudowany na nowoczesnej modularnej platformie MEB, dzięki niej. Enyaq iV ma znakomite parametry techniczne i świetnie się prowadzi.
Zastosowana w Enyaq iV pompa ciepła jest rozwiązaniem, którego zadaniem jest złagodzenie negatywnego wpływu, jaki ma klimatyzowanie oraz ogrzewanie wnętrza na zasięg samochodu elektrycznego. Potrafi ogrzać wnętrze do takiej samej temperatury, zużywając mniej energii elektrycznej. Pompa ciepła Enyaq iV ma wiele zalet: zmniejsza obciążenie akumulatora o średnio 2-3 kWh/100 km, zwiększając zasięg samochodu nawet o 30% przy temperaturach -25 C. Środek chłodniczy używany do ogrzania powietrza jest obojętny dla środowiska.
W nowej Skodzie Enyaq montowane są trzy rodzaje akumulatorów. Obudowa ma zawsze takie same wymiary, akumulatory różnią się od siebie liczbą modułów. Jeden moduł składa się z 24 ogniw. Jedno ogniwo składa się z aluminiowej płytki o pojemności 78 Aha i waży 1073 g.
WARTO WIEDZIEĆ
Przekazywanie energii elektrycznej bardzo obciąża prace akumulatora wysokowoltowego i powoduje mocne nagrzewanie tego podzespołu. W Skodzie Enyaq iV maksymalna prędkość została ograniczona do 160 KM/H. Taka prędkość jest wystarczająca do jazdy po drogach szybkiego ruchu oraz zapewnia stabilność pracy akumulatora, nie skracając jego żywotności.
Skoda Enyaq iV posiada hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy z podziałem diagonalnym i elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania. Co wyróżnia układ hamulcowy Skody Enyaq od innych modeli? W nowym modelu elektrycznym zastosowano hamulce tarczowe tylko na przedniej osi, na tylnej osi znajdziemy hamulce bębnowe. Zaletą hamulców bębnowych jest głównie dłuższa żywotność oraz tańsze serwisowanie. Skoda Enyaq iV odzyskuje energię z hamowania podczas jazdy, zwiększając zasięg samochodu. Do wyboru jest kilka opcji rekuperacji, a kierowca może sam wybrać natężenie za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.
Wyświetlacz head-up
W tym elektrycznym samochodzie znajdziemy wyświetlacz head–up z rzeczywistością rozszerzoną i jest on zastosowany po raz pierwszy w tej marce. Wyświetlacz head-up pokazuje na przedniej szybie instrukcje nawigacji, informacje o prędkości, systemach wspomagania, a co najważniejsze jest prosty w obsłudze i przyjazny kierowcy.
Światła przednie MATRIX
Enyaq iV posiada przednie światła Full Led Matrix, które przyciemniają się podczas mijania z innymi użytkownikami jezdni oraz redukują odbicie światła od odblaskowych przedmiotów takich jak znaki drogowe, wyłączając stopniowo diody LED osobno w każdym ze świateł. Światła wyposażone są w Adaptive Frontlight System, który zmienia geometrię snopu światła w zależności od warunków w mieście, na drogach szybkiego ruchu oraz przy złej pogodzie.
Crystal face oraz cyfrowy zestaw wskaźników
Crystal Face to dostępny opcjonalnie element stylistyczny, który jest szczególnie uderzający zwłaszcza nocą. Pionowe listewki są podświetlone i połączone poziomym diodowym pakiem świetlnym, który łączy oba reflektory Full LED. Cyfrowy zestaw wskaźników w pełni zastępuje klasyczne pokrętła, pomimo swoich niewielkich rozmiarów (5.3”) wyświetla najważniejsze dla kierowcy informacje o podróży. Cyfrowy zestaw wskaźników ma trzy wyświetlacze i nowy wygląd.
Nowy elektryczny Suv Skody z pewnością wyróżnia się nowoczesnością, technologią i nie ma w tej chwili na rynku bezpośredniego rywala. Wszystkie inne samochody elektryczne to albo mniejsze modele z ograniczonym zasięgiem, albo mocne i dużo droższe od Skody Enyaq iV. Wielkością przypomina Skodę Kodiaq. Zaletą Enyaq- a iV to pojemność bagażnika 585 l i zasięg samochodu do 510 km na jednym ładowaniu. Z pewnością warto ją sprawdzić i umówić się na jazdę testową. Ten nowy model samochodu elektrycznego jest już w salonie.