Informacja o godzinach pracy

Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.

Dni wolne od pracy to 23.12.2023 r. (sobota) oraz 06.01.2024 r. (sobota).

Kia Sportage

Nowa Kia Sportage doskonale odpowiada potrzebom innowacji. Daje możliwość dynamicznej, a zarazem odprężającej jazdy, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie wsparcia kierowcy.

Silnik i skrzynia biegów

1.6 T-GDI o mocy 150 koni ze skrzynią manualną to podstawowy, najtańszy wariant Sportage’a. Kierowcy wyznający zasadę, że najprostsze rozwiązania są najlepsze i to jest właśnie opcja dla nich. Szczególnie, że auto z tą jednostką wcale nie jest – jak niektórzy mogliby sądzić – zawalidrogą. Do 100 km/h przyspiesza w 10,3 sekundy, a maksymalny moment obrotowy (250 Nm) zaczyna się już od 1500 obr./min. Do normalnego, codziennego przemieszczania się w zupełności to wystarczy. Sportage’a 1.6 t-GDI  wybrała m.in. polska Policja.

kia-sportage

1.6 T-GDI MHEV ze skrzynią 7DCT. To druga pozycja w cenniku i wymaga dopłaty 12 000 zł. Za te pieniądze dostajemy nie tylko większą wygodę (dwusprzęgłowy automat ma siedem przełożeń), ale także lepszą dynamikę (setka pojawia się na liczniku o niemal sekundę wcześniej) i ekonomikę. Zarówno technologia miękkiej hybrydy, jak i nowoczesna skrzynia biegów ograniczają apetyt Sportage’a na paliwo o około 0,3 litra.

1.6 T-GDI MHEV 7DCT 180 KM. Ta sama jednostka, również z automatem, ale mocniejsza o 30 koni, ma też więcej niutonometrów (265 zamiast 250). To przekłada się na sporo dynamiczniejszą jazdę. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje już tylko 8,8 sekundy. To propozycja dla kierowców z nieco większym temperamentem, którzy częściej wyjeżdżają za miasto, udają się na dłuższe wycieczki z rodzinami i chcą, żeby obciążone auto nie traciło zbytnio na dynamice. Co ważne, normalnie traktowany 180-konny motor, powinien spalać identyczne ilości paliwa, jak ten słabszy.

kia-sportage-2

1.6 T-GDI PHEV 6AT o mocy 265 KM znajduje się na szczycie gamy silnikowej Sportage’a. Nie bez powodu, bo to hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Plusem na pewno jest duży zasięg na samym elektryku wynoszący nawet 78 kilometrów. Generalnie polecamy ten wariant tym, którzy jeżdżą głównie po mieście, a w dalsze trasy udają się sporadycznie. Będą mieli bardzo uniwersalne auto, które w codziennym użytkowaniu będzie sprawdzało się równie dobrze jak elektryk, a przy dłuższych wyjazdach będzie hybrydą, choć mniej ekonomiczną niż HEV.

kia-sportage-3

Wyposażenie standardowe wersji M

  • System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów FCA
  • Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu
  • 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
  • Światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • System powiadamiania ratunkowego E-Call
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Elektrycznie regulowane i składane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED
  • Klimatyzacja manualna
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • Kierownica skórzana z przyciskami do sterowania systemem audio i obsługi systemu Bluetooth
  • Elektroniczny zestaw wskaźników kierowcy z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego
  • 8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, interfejs Apple CarPlay / Android Auto, port USB
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Relingi dachowe
kia-sportage-4

Wyposażenie standardowe wersji L (dodatkowo do wersji M)

  • Przednie światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED
  • Przednie oraz tylne czujniki parkowania
  • 12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, usługi cyfrowe Kia Connect, dwa porty USB-C w oparciach przednich foteli
  • Wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Podgrzewane fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia
  • Podgrzewana kierownica
  • Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa fotela kierowcy
  • Pokrętło wyboru biegów typu Shift By Wire dla automatycznej przekładni, łopatki do zmiany biegów (dla DCT i AT)
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu
  • System autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach FCA-JX (tylko dla HEV i PHEV)
  • Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (tylko dla HEV i PHEV)
  • Asystent jazdy po autostradzie HDA (tylko dla HEV i PHEV)
  • 19-calowe felgi aluminiowe (tylko dla PHEV)
kia-sportage-5

Wyposażenie standardowe wersji Business Line (dodatkowo do wersji L)

  • Światła tylne wykonane w technologii LED
  • Inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • Zakrzywiony ekran z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów cyfrowych „Supervision Cluster” zintegrowanych z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
  • Kameralne oświetlenie wnętrza (dla DCT i AT)
  • Funkcja automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate
  • Indukcyjna ładowarka do telefonu o mocy 15W z funkcją chłodzenia
  • System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
  • Elektryczna regulacja foteli przednich
  • Regulacja wysokości fotela pasażera
  • Tapicerka materiałowo - skórzana (skóra ekologiczna)
  • 18-calowe felgi aluminiowe (nie dotyczy PHEV)

Wyposażenie standardowe wersji GT-Line (dodatkowo do wersji Business Line)

  • Lakier metalizowany
  • Zderzak przedni w stylistyce dedykowanej GT-Line
  • Listwy boczne lakierowane na czarno i w kolorze nadwozia
  • Lusterka zewnętrzne lakierowane na czarno o wysokim połysku
  • Sportowa kierownica z logo GT-Line
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Tapicerka zamszowo – skórzana, zamszowe wykończenie boczków drzwi
  • Czarna podsufitka
  • Klimatyzacja automatyczna trójstrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu z funkcją regulacji temperatury trzeciej strefy
  • 19-calowe felgi aluminiowe (nie dotyczy HEV)

W czerwcu 2023 Sportage był 4. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce w ogóle! Zarejestrowano 1322 egzemplarzy i zabrakło dosłownie 20 sztuk, aby wyprzedził Toyotę Yaris i wylądował na 3. pozycji. Z drugiej strony od piątego w zestawieniu Hyundaia Tucsona, dzieli Kię aż 429 sprzedanych samochodów, więc „kuzyn” z tego samego koncernu kompletnie jej nie zagraża.

cross