Informacja o godzinach pracy

Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.

02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.

Zapraszamy 04.11.2024 r.

Kia Sportage

Nowa Kia Sportage doskonale odpowiada potrzebom innowacji. Daje możliwość dynamicznej, a zarazem odprężającej jazdy, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie wsparcia kierowcy.

Silnik i skrzynia biegów

1.6 T-GDI o mocy 150 koni ze skrzynią manualną to podstawowy, najtańszy wariant Sportage’a. Kierowcy wyznający zasadę, że najprostsze rozwiązania są najlepsze i to jest właśnie opcja dla nich. Szczególnie, że auto z tą jednostką wcale nie jest – jak niektórzy mogliby sądzić – zawalidrogą. Do 100 km/h przyspiesza w 10,3 sekundy, a maksymalny moment obrotowy (250 Nm) zaczyna się już od 1500 obr./min. Do normalnego, codziennego przemieszczania się w zupełności to wystarczy. Sportage’a 1.6 t-GDI  wybrała m.in. polska Policja.

kia-sportage

1.6 T-GDI MHEV ze skrzynią 7DCT. To druga pozycja w cenniku i wymaga dopłaty 12 000 zł. Za te pieniądze dostajemy nie tylko większą wygodę (dwusprzęgłowy automat ma siedem przełożeń), ale także lepszą dynamikę (setka pojawia się na liczniku o niemal sekundę wcześniej) i ekonomikę. Zarówno technologia miękkiej hybrydy, jak i nowoczesna skrzynia biegów ograniczają apetyt Sportage’a na paliwo o około 0,3 litra.

1.6 T-GDI MHEV 7DCT 180 KM. Ta sama jednostka, również z automatem, ale mocniejsza o 30 koni, ma też więcej niutonometrów (265 zamiast 250). To przekłada się na sporo dynamiczniejszą jazdę. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje już tylko 8,8 sekundy. To propozycja dla kierowców z nieco większym temperamentem, którzy częściej wyjeżdżają za miasto, udają się na dłuższe wycieczki z rodzinami i chcą, żeby obciążone auto nie traciło zbytnio na dynamice. Co ważne, normalnie traktowany 180-konny motor, powinien spalać identyczne ilości paliwa, jak ten słabszy.

kia-sportage-2

1.6 T-GDI PHEV 6AT o mocy 265 KM znajduje się na szczycie gamy silnikowej Sportage’a. Nie bez powodu, bo to hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Plusem na pewno jest duży zasięg na samym elektryku wynoszący nawet 78 kilometrów. Generalnie polecamy ten wariant tym, którzy jeżdżą głównie po mieście, a w dalsze trasy udają się sporadycznie. Będą mieli bardzo uniwersalne auto, które w codziennym użytkowaniu będzie sprawdzało się równie dobrze jak elektryk, a przy dłuższych wyjazdach będzie hybrydą, choć mniej ekonomiczną niż HEV.

kia-sportage-3

Wyposażenie standardowe wersji M

  • System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów FCA
  • Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu
  • 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
  • Światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • System powiadamiania ratunkowego E-Call
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Elektrycznie regulowane i składane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED
  • Klimatyzacja manualna
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • Kierownica skórzana z przyciskami do sterowania systemem audio i obsługi systemu Bluetooth
  • Elektroniczny zestaw wskaźników kierowcy z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego
  • 8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, interfejs Apple CarPlay / Android Auto, port USB
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Relingi dachowe
kia-sportage-4

Wyposażenie standardowe wersji L (dodatkowo do wersji M)

  • Przednie światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED
  • Przednie oraz tylne czujniki parkowania
  • 12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, usługi cyfrowe Kia Connect, dwa porty USB-C w oparciach przednich foteli
  • Wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Podgrzewane fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia
  • Podgrzewana kierownica
  • Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa fotela kierowcy
  • Pokrętło wyboru biegów typu Shift By Wire dla automatycznej przekładni, łopatki do zmiany biegów (dla DCT i AT)
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu
  • System autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach FCA-JX (tylko dla HEV i PHEV)
  • Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (tylko dla HEV i PHEV)
  • Asystent jazdy po autostradzie HDA (tylko dla HEV i PHEV)
  • 19-calowe felgi aluminiowe (tylko dla PHEV)
kia-sportage-5

Wyposażenie standardowe wersji Business Line (dodatkowo do wersji L)

  • Światła tylne wykonane w technologii LED
  • Inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • Zakrzywiony ekran z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów cyfrowych „Supervision Cluster” zintegrowanych z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
  • Kameralne oświetlenie wnętrza (dla DCT i AT)
  • Funkcja automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate
  • Indukcyjna ładowarka do telefonu o mocy 15W z funkcją chłodzenia
  • System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
  • Elektryczna regulacja foteli przednich
  • Regulacja wysokości fotela pasażera
  • Tapicerka materiałowo - skórzana (skóra ekologiczna)
  • 18-calowe felgi aluminiowe (nie dotyczy PHEV)

Wyposażenie standardowe wersji GT-Line (dodatkowo do wersji Business Line)

  • Lakier metalizowany
  • Zderzak przedni w stylistyce dedykowanej GT-Line
  • Listwy boczne lakierowane na czarno i w kolorze nadwozia
  • Lusterka zewnętrzne lakierowane na czarno o wysokim połysku
  • Sportowa kierownica z logo GT-Line
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Tapicerka zamszowo – skórzana, zamszowe wykończenie boczków drzwi
  • Czarna podsufitka
  • Klimatyzacja automatyczna trójstrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu z funkcją regulacji temperatury trzeciej strefy
  • 19-calowe felgi aluminiowe (nie dotyczy HEV)

W czerwcu 2023 Sportage był 4. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce w ogóle! Zarejestrowano 1322 egzemplarzy i zabrakło dosłownie 20 sztuk, aby wyprzedził Toyotę Yaris i wylądował na 3. pozycji. Z drugiej strony od piątego w zestawieniu Hyundaia Tucsona, dzieli Kię aż 429 sprzedanych samochodów, więc „kuzyn” z tego samego koncernu kompletnie jej nie zagraża.

cross