Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.
02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.
Zapraszamy 04.11.2024 r.
Kia Sportage
Nowa Kia Sportage doskonale odpowiada potrzebom innowacji. Daje możliwość dynamicznej, a zarazem odprężającej jazdy, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć w dziedzinie wsparcia kierowcy.
Silnik i skrzynia biegów
1.6 T-GDI o mocy 150 koni ze skrzynią manualną to podstawowy, najtańszy wariant Sportage’a. Kierowcy wyznający zasadę, że najprostsze rozwiązania są najlepsze i to jest właśnie opcja dla nich. Szczególnie, że auto z tą jednostką wcale nie jest – jak niektórzy mogliby sądzić – zawalidrogą. Do 100 km/h przyspiesza w 10,3 sekundy, a maksymalny moment obrotowy (250 Nm) zaczyna się już od 1500 obr./min. Do normalnego, codziennego przemieszczania się w zupełności to wystarczy. Sportage’a 1.6 t-GDI wybrała m.in. polska Policja.
1.6 T-GDI MHEV ze skrzynią 7DCT. To druga pozycja w cenniku i wymaga dopłaty 12 000 zł. Za te pieniądze dostajemy nie tylko większą wygodę (dwusprzęgłowy automat ma siedem przełożeń), ale także lepszą dynamikę (setka pojawia się na liczniku o niemal sekundę wcześniej) i ekonomikę. Zarówno technologia miękkiej hybrydy, jak i nowoczesna skrzynia biegów ograniczają apetyt Sportage’a na paliwo o około 0,3 litra.
1.6 T-GDI MHEV 7DCT 180 KM. Ta sama jednostka, również z automatem, ale mocniejsza o 30 koni, ma też więcej niutonometrów (265 zamiast 250). To przekłada się na sporo dynamiczniejszą jazdę. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje już tylko 8,8 sekundy. To propozycja dla kierowców z nieco większym temperamentem, którzy częściej wyjeżdżają za miasto, udają się na dłuższe wycieczki z rodzinami i chcą, żeby obciążone auto nie traciło zbytnio na dynamice. Co ważne, normalnie traktowany 180-konny motor, powinien spalać identyczne ilości paliwa, jak ten słabszy.
1.6 T-GDI PHEV 6AT o mocy 265 KM znajduje się na szczycie gamy silnikowej Sportage’a. Nie bez powodu, bo to hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Plusem na pewno jest duży zasięg na samym elektryku wynoszący nawet 78 kilometrów. Generalnie polecamy ten wariant tym, którzy jeżdżą głównie po mieście, a w dalsze trasy udają się sporadycznie. Będą mieli bardzo uniwersalne auto, które w codziennym użytkowaniu będzie sprawdzało się równie dobrze jak elektryk, a przy dłuższych wyjazdach będzie hybrydą, choć mniej ekonomiczną niż HEV.
Wyposażenie standardowe wersji M
System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów FCA
Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu
7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
Światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
System powiadamiania ratunkowego E-Call
Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
Elektrycznie regulowane i składane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED
Klimatyzacja manualna
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Kierownica skórzana z przyciskami do sterowania systemem audio i obsługi systemu Bluetooth
Elektroniczny zestaw wskaźników kierowcy z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego
8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, interfejs Apple CarPlay / Android Auto, port USB
Kamera cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie
17-calowe felgi aluminiowe
Relingi dachowe
Wyposażenie standardowe wersji L (dodatkowo do wersji M)
Przednie światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED
Przednie oraz tylne czujniki parkowania
12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, usługi cyfrowe Kia Connect, dwa porty USB-C w oparciach przednich foteli
Wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja
Przyciemniane szyby tylne
Podgrzewane fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia
Podgrzewana kierownica
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa fotela kierowcy
Pokrętło wyboru biegów typu Shift By Wire dla automatycznej przekładni, łopatki do zmiany biegów (dla DCT i AT)
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu
System autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach FCA-JX (tylko dla HEV i PHEV)
Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (tylko dla HEV i PHEV)
Asystent jazdy po autostradzie HDA (tylko dla HEV i PHEV)
19-calowe felgi aluminiowe (tylko dla PHEV)
Wyposażenie standardowe wersji Business Line (dodatkowo do wersji L)
Światła tylne wykonane w technologii LED
Inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED
Zakrzywiony ekran z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów cyfrowych „Supervision Cluster” zintegrowanych z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
Kameralne oświetlenie wnętrza (dla DCT i AT)
Funkcja automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate
Indukcyjna ładowarka do telefonu o mocy 15W z funkcją chłodzenia
System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
Klimatyzacja automatyczna trójstrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu z funkcją regulacji temperatury trzeciej strefy
19-calowe felgi aluminiowe (nie dotyczy HEV)
W czerwcu 2023 Sportage był 4. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce w ogóle! Zarejestrowano 1322 egzemplarzy i zabrakło dosłownie 20 sztuk, aby wyprzedził Toyotę Yaris i wylądował na 3. pozycji. Z drugiej strony od piątego w zestawieniu Hyundaia Tucsona, dzieli Kię aż 429 sprzedanych samochodów, więc „kuzyn” z tego samego koncernu kompletnie jej nie zagraża.
Skontaktuj się z nami
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.