Informacja o godzinach pracy

Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.

02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.

Zapraszamy 04.11.2024 r.

Kia EV9 – flagowy, elektryczny SUV-a z trzema rzędami siedzeń

Już można zamawiać flagowego, elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń

Nowy punkt odniesienia zarówno dla samochodów elektrycznych, jak i SUV-ów

Kia EV9, skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP), pod wieloma względami wyprzedza konkurencyjne elektryczne SUV-y. Duży rozstaw osi i płaska podłoga zapewniają ogromną przestrzeń dla wszystkich pasażerów, oferując komfort podróżowania na każdym miejscu w trzech rzędach siedzeń. Gdy samochód jest zaparkowany, pasażerowie mogą wybrać między ustawieniem przednich foteli w pozycji relaksacyjnej a obróceniem foteli w drugim rzędzie. Fotele relaksacyjne zapewniają najwyższy komfort wypoczynku, natomiast obrotowe fotele w drugim rzędzie umożliwiają obrócenie ich w stronę siedzeń trzeciego rzędu. Ponadto, EV9 oferuje liczne innowacje, które sprawiają, że podróż staje się jeszcze wygodniejsza, w tym cyfrowe lusterka boczne, fotele relaksacyjne w pierwszym i drugim rzędzie i panoramiczny wyświetlacz.

szablon-na-zdjęcia-hero
Kia EV9

„Kia EV9 to wyjątkowy samochód, zaprojektowany z myślą nie tylko o kierowcach, ale o wszystkich pasażerach, który zapewnia niespotykany dotąd komfort, przestrzeń i dostęp do najnowszych technologii” – mówi Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. marketingu i produktu marki Kia w Europie. Wśród wielu przełomowych funkcji EV9 na uwagę zasługują możliwość zasilania urządzeń elektrycznych, ładowania innego auta elektrycznego, a nawet zasilania sieci elektrycznej w domu energią zgromadzoną w akumulatorze samochodu. Chcieliśmy dostarczyć nabywcom samochód o praktyczności SUV-a z trzema rzędami siedzeń, który zapewnia znakomite wrażenia z jazdy, jak na auto elektryczne przystało”.

EV9 jest wyposażone w funkcję ładowania dwukierunkowego, co oznacza, że klienci mogą nie tylko ładować akumulator auta za pomocą wallboxa lub publicznego punktu ładowania, ale mogą także wykorzystywać energię zgromadzoną w akumulatorze do zasilania urządzeń elektrycznych, a w przyszłości – nawet domowej sieci energetycznej.

EV9 to również pierwszy model marki Kia, który można aktualizować za pośrednictwem sklepu Kia Store. Umożliwia on klientom zakup dodatkowych funkcjonalności w ich samochodzie.

Odważny design inspirowany naturą

Wygląd EV9, podobnie jak wielokrotnie nagradzanego EV6, jest zgodny z firmową filozofią projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Nadwozie charakteryzuje się geometrycznymi kształtami, czystymi liniami i wyrazistą sylwetką SUV-a.

Na przód EV9 składają się proste, wyraźne linie i gładkie powierzchnie, które w równym stopniu emanują pewnością siebie, jak i spokojem. Charakterystyczna dla EV9 tzw. cyfrowa twarz tygrysa, zaakcentowana przez pionowe reflektory, nadaje autu futurystycznego wyglądu.

Charakterystyczne pionowe reflektory są zasilane diodami LED i mają wąskie soczewki lub, w przypadku wersji GT-Line, małe kostki. Automatycznie wysuwane i chowane klamki drzwi nadają autu nowoczesnego, zaawansowanego technologicznie wyglądu, a aktywne wloty powietrza z kurtyną poprawiają jego wydajność aerodynamiczną. 19- lub 21-calowe opony o niskim oporze toczenia i hałasie są zamontowane na aluminiowych obręczach kół o niskim oporze aerodynamicznym i o nowym wzorze.

Profil boczny EV9 łączy charakterystyczny wygląd solidnych SUV-ów z wyjątkową wydajnością aerodynamiczną. Trójkątne elementy błotników i wyraźnie zaznaczone geometryczne nadkola płynnie przechodzą w boczną część nadwozia, łącząc wielokątne elementy w spójną całość. Chowane klamki drzwi i podnosząca się ku tyłowi linia boczna nadwozia potęgują wrażenie ruchu.

Z tyłu, proste, czyste linie pokrywy bagażnika i elegancko uwydatnione smukłe światła, które nawiązują stylistyką do tych z przodu, dodatkowo podkreślają mocną i pewną siebie sylwetkę EV9.

W Polsce Kia EV9 jest dostępna w siedmiu kolorach – białym Snow White, srebrnym Ivory Silver, czarnym Aurora Black, czerwonym Flare Red, szarym Pebble Grey, zielonym Iceberg Green i niebieskim Ocean Blue. Kolory Ivory Silver i Ocean Blue są oferowane zarówno jako metalizowane lub matowe, pozostałe – jako metalizowane. Gama dostępnych kolorów zależy od wersji wyposażenia – Earth lub GT-Line.

Minimalistyczne wnętrze zapewniające intuicyjną obsługę

Kia EV 9 charakteryzuje się przestronnym wnętrzem z minimalistycznym i łatwym w obsłudze panelem sterowania. Modułowa płyta podłogowa E-GMP, z dużym rozstawem osi i płaską podłogą, zapewnia bardzo dużo miejsca w kabinie. EV9 jest wyposażone w trzy rzędy siedzeń i oferowane zarówno w wersji sześcioosobowej, jak i standardowej siedmioosobowej. EV9 to jedno z niewielu dostępnych obecnie siedmiomiejscowych aut elektrycznych.

Model ten jest dostępny z opcjonalnymi cyfrowymi lusterkami bocznymi (Digital Side Mirrors – DSM), czyli z ekranami podłączonymi do kamer zamiast z analogowymi lusterkami. Cyfrowe lusterka boczne poszerzają pole widzenia kierowcy, zwiększając zarówno bezpieczeństwo, jak i wygodę. Z kolei cyfrowe lusterko wsteczne może pełnić funkcję zwykłego lusterka lub wyświetlacza obrazu z kamery, co umożliwia kierowcy widok tego, co dzieje się za autem, gdy widoczność przez tylną szybę jest ograniczona.

Kia-EV9-3
Kia EV9 wnętrze

Wyjątkowe opcje dla drugiego rzędu siedzeń z trybami „pauzy” i „wypoczynku”

W pierwszym rzędzie znajdują się fotele relaksacyjne z rozkładanym podnóżkiem, których oparcia można odchylić podczas postoju na odpoczynek lub w czasie przerwy na ładowanie. Elektrycznie regulowane fotele są wyposażone w pamięć ustawienia i automatycznie dopasowują pozycję fotela i kierownicy do wcześniej ustawionych i zapamiętanych przez kierowcę. Trzeci rząd jest wyposażony w podłokietniki z uchwytami na butelki i kubki.

Oprócz foteli relaksacyjnych w pierwszym rzędzie, sześciomiejscowy układ siedzeń oferuje jedną z dwóch opcji dla pasażerów w drugim rzędzie, którą można aktywować, gdy pojazd stoi – tryb „pauzy”, który za pomocą obrotowych foteli w drugim rzędzie zamienia wnętrze pojazdu w mini salon i tryb „wypoczynku”, z fotelami relaksującymi w drugim rzędzie z podłokietnikami i podnóżkami.

W wersji sześcioosobowej, podczas postoju, obrotowe fotele w drugim rzędzie można obrócić o 180 stopni, aby pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu siedzieli do siebie przodem. Przy takim układzie foteli długa wysuwana taca, która jest mocowana do konsoli środkowej.

Gdy pasażerowie pierwszego rzędu odpoczywają, tryb „wypoczynku” zapewnia maksymalny komfort siedzenia również pasażerom drugiego rzędu.

Oprócz oddzielnych ustawień dla kierowcy i pasażera z przodu, niezależna klimatyzacja z tyłu zapewnia większy komfort pasażerom podróżującym w drugim i trzecim rzędzie foteli. Oszczędza to energię poprzez ogrzewanie lub chłodzenie pasażerów tylko wtedy, gdy tego chcą i tam, gdzie tego chcą. Ponadto, EV9 jest pierwszym modelem marki Kia w Europie z nowym dotykowym panelem sterowania klimatyzacją. Ułatwia on sterowanie wszystkimi ustawieniami klimatyzacji, bez konieczności wchodzenia do podmenu systemu multimedialnego.

Pionierskie zagospodarowanie przestrzeni, które zapewnia wyjątkowa płyta podłogowa

EV9, przy długości nadwozia wynoszącej 5010 mm, jest jak dotąd najbardziej przestronnym samochodem osobowym marki Kia i drugim modelem skonstruowanym na płycie podłogowej E-GMP. Samochód ma 1980 mm szerokości i 1755 mm wysokości (w wersji GT Line 1780 mm), a rozstaw osi wynosi 3100 mm. Kia EV9 jest wyposażona w dodatkowe miejsce do przechowywania w postaci bagażnika z przodu. Jego pojemność w samochodzie z napędem na tylne koła wynosi 90 litrów, a w wersji z napędem na cztery koła – 52 litry. Bagażnik z tyłu, za fotelami drugiego rzędu, ma pojemność aż 828 litrów. Gdy wszystkie 6 lub 7 foteli jest zajętych, pojemność bagażnika wynosi 333 litry.

Kia-EV9-2

Dwa rodzaje układu napędowego zapewniają doskonałe osiągi

Kia EV9 jest dostępna z napędem na tylne (RWD) lub na cztery koła (AWD). Obie wersje układu napędowego są zasilane akumulatorem, który może zmagazynować 99,8 kWh energii. Wykorzystuje on technologię już czwartej generacji akumulatorów, stosowanych w modelach marki Kia. Wersja z napędem na tylne koła ma silnik o mocy 150 kW (203 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Maksymalna prędkość EV9 wynosi 185 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 9,4 sekundy.

Wersja z napędem na cztery koła jest napędzana dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 141 kW każdy (łącznie – 384 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm z przodu i 350 Nm z tyłu (łącznie – 600 Nm) w wersji Earth oraz po 350 Nm z przodu i z tyłu w wersji GT-Line – łącznie 700 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 200 km/h (AWD), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,0 sekund (Earth). Wersja GT-Line AWD przyspiesza do „setki” w 5,3 sekundy.

Kia EV9 jest zdolna do ultraszybkiego ładowania prądem o mocy do aż 240 kW i o napięciu aż 800 V.

Kia EV Route Planner zapewnia większe bezpieczeństwo i komfort

Innowacyjny Kia EV Route Planner sprawia, że kierowcy będą mniej czasu spędzać na planowaniu podróży i uwzględnieniu dostępności punktów ładowania. Gdy system nawigacyjny wykryje, że poziom naładowania akumulatora nie wystarcza, aby dotrzeć do celu, automatycznie zaproponuje punkt ładowania na zaplanowanej trasie. Zmniejsza to niepokój związany z ładowaniem, bo automatycznie pokazuje kiedy, gdzie i jak długo należy ładować akumulator.

Podczas jazdy w niskich temperaturach Kia EV Route Planner odpowiada za przygotowanie akumulatora – podgrzewa go wstępnie albo schładza do optymalnej temperatury, zanim samochód dotrze do stacji, aby ładowanie było jak najszybsze. Dzięki temu, niezależnie od pogody, klienci mogą korzystać z ultraszybkiego ładowania.

Kia EV9 została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu maksymalnego komfortu pasażerom. Jak na prawdziwego SUV-a przystało, który może być wyposażony w napęd na cztery koła i w tryby terenowe (Snow, Mud, Sand), Kia EV9 jest gotowa na każde wyzwanie związane z jazdą.

Multimedia – technologia przydatna na co dzień

Obsługa Kia EV9, mimo wyrafinowanych technologii na pokładzie, jest intuicyjna. Panoramiczny, szeroki wyświetlacz składa się z 12,3-calowego zestawu wskaźników przed kierowcą, 12,3-calowego ekranu systemu multimedialnego i z 5,3-calowego ekranu systemu klimatyzacji, który jest umieszczony między nimi. EV9 jest również wyposażone w wyświetlacz Head-Up (HUD), który zwiększa komfort użytkowania auta.

Nawigacja z ekranem dotykowym zapewnia dostęp do szerokiego zakresu funkcji, jak np. seryjny Bluetooth, który umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń mobilnych oraz do Android Auto i Apple CarPlay (również w standardzie). EV9 wyposażono w udoskonalony system rozpoznawania głosu, umożliwiając korzystanie z takich usług, jak nawigacja, włączanie multimediów czy kontrolowanie temperatury w kabinie. Ekran szybkiego dostępu do sterowania podstawowymi funkcjami, który uruchamia się poprzez przesuniecie palcem od góry w dół ekranu, zapewnia łatwy dostęp do często używanych funkcji bez konieczności poruszania się po menu i podmenu.

Nowa funkcja – Car Wash Mode – sprawia, że korzystanie z myjni automatycznej jest wygodniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby aktywować wszystkie niezbędne ustawienia przed wjazdem do automatycznej myjni samochodowej – domknąć wszystkie drzwi i szyby, złożyć lusterka boczne, schować automatyczne klamki oraz dezaktywować funkcję automatycznie otwieranej klapy bagażnika.

Meridian Premium Sound System zapewnia niezrównane wrażenia dźwiękowe

Miłośnikom muzyki Kia EV9 oferuje system dźwiękowy Meridian Premium Sound System z 14 głośnikami i zewnętrznym wzmacniaczem. W EV9 GT-Line należy on do wyposażenia seryjnego, w wersji Earth wymaga dopłaty 4000 zł. Funkcja Intelli Q automatycznie dostosowuje głośność i jakość dźwięku w zależności od prędkości, a funkcja Horizon pozwala na uzyskanie dźwięku przestrzennego.

Kia-EV9-4

Większe możliwości personalizacji wyposażenia dzięki sklepowi Kia Store

EV9 jest pierwszym modelem marki Kia, który można ulepszyć za pośrednictwem sklepu Kia Store. Klienci mogą w nim kupować dodatkowe funkcje, które następnie są zdalnie instalowane w samochodzie za pomocą aktualizacji over-the-air (OTA). Dzięki temu nabywcy EV9 mogą łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej ulepszyć samochód i być na bieżąco z najnowszymi technologiami.

Przez cały okres eksploatacji samochodu ulepszenia obejmą wszystkie jego elementy – od systemów bezpieczeństwa i komfortu obsługi, przez osiągi, aż po wygląd zewnętrzny i system multimedialny. Ulepszyć można między innymi:

  • Zdalny asystent parkowania 2.0 (Remote Smart Parking Assist – RSPA 2), który daje możliwość automatycznego zaparkowania samochodu, nawet jeśli kierowca znajduje się na zewnątrz auta; system ten wyposażono w ulepszone wykrywanie przeszkód.
  • Strumieniowe przesyłanie treści.
  • Moment obrotowy (funkcja Boost zostanie wdrożona w Europie w niektórych krajach, zgodnie z lokalnymi przepisami).

Rozszerzone możliwości ładowania dwukierunkowego, w tym Vehicle-to-Home (V2H), Vehicle-to-Building (V2B) i Vehicle-to-Grid (V2G), zostaną wprowadzone w przyszłości jako opcjonalne, począwszy od Holandii w marcu 2024 r., z planami ekspansji na inne rynki.

Bezpieczeństwo w standardzie

Kia EV9 jest wyposażona w szereg aktywnych funkcji, które wspomagają kierowcę i bezpieczeństwo oraz zapewniają maksymalną wygodę. To pierwszy model marki Kia zdolny do jazdy autonomicznej na poziomie trzecim dzięki systemowi Highway Driving Pilot (HDP). Funkcja ta utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu i utrzymuje auto na środku pasa ruchu, nawet jeśli kierowca puści kierownicę. Jeśli system wykryje bezpośrednie zagrożenie, może wykonać manewr awaryjny, aby zapobiec kolizji.

Kia EV9 jest również standardowo wyposażona w najnowszej generacji asystenta jazdy po autostradzie z funkcją zmiany pasa ruchu. Highway Driving Assist 2 (HDA 2) z funkcją Hands-On Detection zapobiega kolizji, jeśli inny samochód przetnie tor jazdy przed EV9 przy niskiej prędkości. Asystent zmiany pasa ruchu pomaga zmienić pas ruchu, gdy kierowca włączy kierunkowskaz. Pojazd automatycznie zmieni pas we wskazanym kierunku, jeżeli będzie to bezpieczne.

Asystent pasa ruchu 2.0 (Lane Following Assist – LFA 2.0) zapewnia bezpieczną odległość od samochodów, które znajdują się na pasach obok, dostosowując pozycję EV9 na pasie ruchu. Podobnie asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA) ostrzega i w razie potrzeby wspomaga kierowanie, jeśli pojazd zaczyna zjeżdżać z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu.

Blind View Monitor (BVM) i Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo, zapobiegając kolizjom z tyłu. Blind View Monitor wyświetla widok z tyłu po włączeniu kierunkowskazu w celu zapewnienia dodatkowej widoczności podczas zmiany pasa ruchu, a asystent unikania kolizji w martwym polu ostrzega lub  hamuje w przypadku wykrycia innego pojazdu podczas opuszczania miejsca parkingowego lub w czasie zmiany pasa ruchu.

Forward Collision-Avoidance Assist 2.0 (FCA 2) z funkcją skręcania na skrzyżowaniach pomaga unikać kolizji z innymi uczestnikami ruchu – w tym z pieszymi, rowerzystami i innymi pojazdami. W zależności od sytuacji, system może ostrzec kierowcę lub zastosować automatyczne hamowanie awaryjne, aby zapobiec kolizji.

Ostrzeżenie o koncentracji kierowcy (Driver Attention Warning – DAW wraz z kamerą monitorującą twarz kierowcy - ICC) monitoruje zachowanie kierowcy i ostrzega, jeśli poziom jego uwagi jest zbyt niski. Gdy samochód zatrzyma się na światłach, EV9 może ostrzec kierowcę, jeśli samochód z przodu ruszył, a kierowca EV9 nie zareagował wystarczająco szybko.

Aktywny tempomat (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA) rozpoznaje ograniczenie prędkości i ostrzega kierowcę, jeśli ten nie dostosuje do niego prędkości. W połączeniu z aktywnym tempomatem prędkość EV9 – po zmianie ograniczenia – zostanie po akceptacji kierowcy automatycznie dostosowana. Kia EV9 zapewnia wiodącą w klasie ochronę zarówno pasażerów, jak i akumulatora. Do wyposażenia seryjnego należy dziewięć poduszek powietrznych, które swoim działaniem zasięgiem nawet trzeci rząd siedzeń.

Kolejny krok w zrównoważonej mobilności

Kia EV9 zadebiutowała w Europie podczas Kia Brand Summit na początku maja. Pod hasłem „Poruszajmy się odpowiedzialnie” zaprezentowano najnowszy model, który napędza transformację Kia w kierunku dostawcy zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności.

Kia-EV9-1

Cennik Kia EV9 dostępny w naszym salonie.

cross