Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.
02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.
Zapraszamy 04.11.2024 r.
Pasek rozrządu stanowi jedno z najważniejszych połączeń w Twoim samochodzie. Przenosi on siłę z wału korbowego na wałek rozrządu, sterując procesem otwierania i zamykania zaworów silnika, ulegając standardowemu zużyciu. Nasze oryginalne paski rozrządu są wykonane z wytrzymałej mieszanki materiałów, tak więc potrafią dłużej przenosić siły, a jednocześnie są wystarczająco elastyczne, by mogły się dostosować i utrzymywać stałe naprężenie. Nieustannie modyfikujemy nasze paski rozrządu, wydłużając ich okresy eksploatacji, tak by można je było rzadziej wymieniać. Dlatego też bardzo ważne jest pilnowanie okresów wymiany. Nieprawidłowo pracujący pasek rozrządu może być przyczyną uszkodzenia silnika i innych podzespołów takich jak tłoki czy cylindry.
Uszkodzenie paska rozrządu zawsze kończy się poważnymi konsekwencjami. Gdy nastąpi jego zerwanie w wielu przypadkach uszkodzeniu ulega silnik – zwykle dochodzi do wygięcia zaworów. Może to skutkować koniecznością generalnego remontu lub wymianą głowicy. Na dodatek może okazać się, że silnik po naprawie głowicy nie pracuje tak dobrze, jak przed awarią, a wtedy konieczna jest wymiana całego silnika!
Ten podzespół podlega wymianie na tyle rzadko, że nie warto odkładać tej usługi na później. Szczególnie, gdy samochód został kupiony jako używany z wyższym przebiegiem. Wymianę tego podzespołu powierzaj tylko fachowcom!
„W zależności od modelu, silnika i stylu jazdy pasek zębaty może wytrzymać nawet 360 000 km. O dokładny okres wymiany rozrządu w Twoim samochodzie zapytaj doradcę w Autoryzowanym Serwisie, szczególnie ważne, jeśli dużo jeździsz na krótkich dystansach. Gdy pojawią się objawy typu; nierówna praca silnika, stuki, piski najlepiej zgłoś się do serwisu” mówi doradca serwisowy Andrzej Łakomy.
Najskuteczniejszą metodą jest wymiana całego zestawu rozrządu wraz z pompą wody. Pompa wody odpowiada za prawidłowe rozprowadzenie płynu chłodzącego, który kontroluje temperaturę silnika podczas pracy.
Korzyści dla Ciebie wynikające z zakupu oryginalnego paska:
Łańcuch rozrządu nie ma harmonogramu wymian, producent też nie przewiduje wymian po okresie czasowym. Jeśli w samochodzie, który wyposażony jest w łańcuch rozrządu występują stuki, inna praca silnika, należy udać się do serwisu i sprawdzić napięcie łańcucha.
Zapytaj doradcę o wymianę rozrządu w swoim samochodzie.