Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.
02.11.2024 r. salony i serwisy są nieczynne.
Zapraszamy 04.11.2024 r.
Opony letnie muszą sprostać niemałym wyzwaniom. W upalne dni asfalt, z którym się stykają, często ma temperaturę powyżej 50 stopni. Z tego powodu opony letnie są wytwarzane ze specjalnej mieszanki gumowej, która nie mięknie nawet przy wysokich temperaturach. Opony letnie z reguły są mniej elastyczne i twardsze, niż zimowe, zapewniają dobrą przyczepność do podłoża także podczas upałów i gwarantują krótkie drogi hamowania oraz wysoką stabilność toru jazdy, co poprawia nasze bezpieczeństwo na zakrętach. Dodatkowo stopień zużywania się opon letnich, dzięki składowi mieszanki, jest niewielki również przy dużych prędkościach – w przeciwieństwie do opon zimowych.
Opony zimowe posiadają specjalną rzeźbę bieżnika opony, która zapewnia dobre prowadzenie boczne oraz odprowadzanie wody i gwarantuje dobry kontakt z nawierzchnią. Śnieg i błoto pośniegowe wciska się w szerokie rowki bieżnika, co dodatkowo poprawia przyczepność. Nowoczesna technologia lameli opon zimowych zapewnia optymalną przyczepność na śniegu i lodzie. Dzięki specjalnemu składowi mieszanki gumowej, opony zimowe o wiele lepiej sprawdzają się zimą, niż opony letnie, które już przy temperaturze poniżej 7 stopni twardnieją, staja się mniej elastyczne.
W momencie, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7 stopni. Opony letnie stosowane powyżej 7 stopni, dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia, zmniejsza zużycie paliwa.
W przypadku opon zimowych zalecamy maksymalny okres eksploatacji od sześciu do ośmiu lat; opony letnie nie powinny być eksploatowane dłużej niż osiem do dziesięciu lat. Informację o wieku opony zapewnia oznaczenie DOT na oponie. W wielu krajach przepisy określają minimalną głębokość bieżnika 1,6 mm. Jednak ze względów bezpieczeństwa, zalecamy wymianę opon, gdy rowki będą mieć głębokość poniżej 3.5 mm.
Lampka kontrolna świeci? Ciśnienie w jednej z opon prawdopodobnie znacznie spadło lub uszkodzona jest struktura opony. Jedź wolniej, unikaj gwałtownych skrętów i nagłego hamowania i możliwie jak najszybciej sprawdź opony. Wszystko w porządku, a lampka nadal świeci? Udaj się do warsztatu na kontrolę systemu.
Przy zbyt wysokim ciśnieniu siły są optymalnie przenoszone tylko na środku opony. Oznacza to mniejszy komfort jazdy, nierównomierne zużycie bieżnika i krótszy okres eksploatacji opony.
Urządzenia do pomiaru ciśnienia z reguły znajdziesz na każdej stacji paliwowej. W miarę możliwości sprawdzaj ciśnienie przy zimnych oponach, a jeżeli opony są rozgrzane, nie obniżaj ciśnienia.
Warto zdecydować się na wymianę opon/kół w ASO, ponieważ posiada specjalistyczne narzędzia. Specjalista zwróci uwagę na stan opon i ich zużycie co wpływa na nasze bezpieczeństwo.