Informacja o godzinach pracy

Szanowni Klienci, w okresie świątecznym nasze godziny pracy ulegają zmianie.

29.03.2024 r. (Wielki Piątek) pracujemy do godziny 15:00.

Dni wolne od pracy to 30.03.2024 r. (Wielka Sobota) oraz 01.04.2024 r. (Poniedziałek Wielkanocny).

Premiera czwartej generacji Škody Superb

02.11.2023 roku odbyła się premiera czwartej generacji modelu Škoda Superb, który po raz kolejny dostępny będzie nie tylko w popularnej wersji kombi, ale także w eleganckim liftbacku. W salonach Skody zawita na początku 2024 roku. Nowa wersja tego wariantu nadwozia jest dłuższa i wyższa, a jednocześnie jeszcze bardziej aerodynamiczna. Nowy design obejmuje przeprojektowany ośmiokątny grill oraz zmodernizowane klamki drzwi. Szeroka gama układów napędowych nowej Škody Superb zaoferuje teraz także miękką hybrydę. Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane. Superb zostanie wyposażony w wyświetlacz head-up display oraz wyświetlacz infotainment, który powiększono do 13 cali. Dzięki umiejscowieniu dźwigni zmiany biegów na kolumnie kierownicy, konsola środkowa jest teraz znacznie obszerniejsza.

premiera-superb-1

Premiera miękkiej hybrydy

Superb w liftbacku czwartej generacji będzie po raz pierwszy dostępny z technologią miękkiej hybrydy. W modelu 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) czterocylindrowy silnik benzynowy jest uzupełniony 48-woltowym rozrusznikiem z napędem pasowym i 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Umożliwia to odzysk energii podczas hamowania. Jest ona magazynowana w akumulatorze i może zostać wykorzystana do wspomagania silnika spalinowego za pomocą elektrycznego doładowania lub umożliwia „żeglowanie” pojazdu z całkowicie wyłączonym silnikiem. Oprócz 1,5 TSI, Škoda zaoferuje docelowo dwie jednostki 2,0 TSI o mocy 150 kW (204 KM) i 195 kW (265 KM). Podobnie jak najmocniejszy silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 142 kW (193 KM), najmocniejsza jednostka benzynowa jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła. Bogatą ofertę silników uzupełni jednostka 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Po raz pierwszy w historii marki wszystkie silniki modelu Superb są standardowo współpracujące z 7-biegową skrzynią DSG. Wszystkie jednostki napędowe spełniają także normę emisji spalin Euro 6d.

premiera-superb-2

Jeszcze więcej przestrzeni i poprawiona aerodynamika

W porównaniu do swojej poprzedniczki, nowa Škoda Superb w wersji liftback wydłużyła się o 43 mm - do 4912 mm oraz wzrosła o 12 mm - do 1481 mm. Dzięki temu przestrzeń z przodu zwiększyła się o jedenaście milimetrów, a pasażerowie mają nad głowami o sześć milimetrów więcej. Pojemność bagażnika wzrosła do 645 litrów. Szerokość pojazdu wynosząca 1834 mm i rozstaw osi wynoszący 2841 mm pozostały niezmienione. Optymalizacja wlotów powietrza i szczegółowe prace nad kabiną pasażerską oraz lusterkami zewnętrznymi dodatkowo poprawiły aerodynamikę tego modelu.

premiera-superb-3

Całkowicie nowa koncepcja wnętrza i wnętrza Design Selections

Przeprojektowane wnętrze modelu Superb obejmuje teraz centralny wyświetlacz o przekątnej ekranu do 13 cali. Jego uzupełnieniem jest wyświetlacz head-up display – po raz pierwszy w flagowym modelu ICE marki Škoda, oraz nowe rozwiązanie Škoda Smart Dials. Są to trzy obrotowe przyciski, każdy z cyfrowym wyświetlaczem o średnicy 32 milimetrów. Inteligentne pokrętła zapewniają szybki i łatwy dostęp do wielu funkcji pojazdu. Tradycyjne poziomy wyposażenia Active, Ambition i Style zostaną zastąpione nową wersją Selection, a dodatkowo do dyspozycji będą wersje Sportline oraz Laurin & Klement, które otrzymają jeszcze bogatsze wyposażenie. Każdy z nich charakteryzuje się unikalnym wystrojem wnętrz, łączącym współczesny design z naciskiem na zrównoważone materiały.

premiera-superb-4

Nowa Škoda Superb już wkrótce w naszym salonie.

Ciekawostka

Historyczna Škoda Superb z lat 1934-1949

Zanim historyczna Škoda Superb weszła do produkcji w 1934 roku, marka wyprodukowała już kilka modeli z najwyższej półki. Model ten był innowacyjny pod wieloma względami - okablowanie pokładowe pracowało z nowym wówczas systemem 12 V, który jest używany w samochodach do dziś. Auto, podobnie jak jego poprzednicy, bazowało na innowacyjnie zaprojektowanym podwoziu. Tradycyjna rama wzdłużna o przekroju ceowym została zastąpiona zaawansowaną ramą szkieletową z centralną rurą, dzielącą się z przodu na dwie belki. Taka konstrukcja pozwoliła nie tylko na umieszczenie wału napędowego w rurze, ale także stworzyła więcej miejsca dla niezależnego zawieszenia, które zapewniało doskonały komfort jazdy. Škoda Superb była również pierwszym modelem marki wyposażonym w jednoobwodowe hamulce hydrauliczne o równym działaniu na wszystkie cztery koła. Podczas produkcji modelu w 1938 roku zaczęto montować silniki z niedawno opracowanym rozrządem OHV. W przeciwieństwie do niektórych swoich poprzedników, takich jak luksusowa Škoda Hispano-Suiza, Škoda Superb została opracowana przez markę w pełni we własnym zakresie. W efekcie w ciągu 13 lat powstało pięć wersji cywilnych i trzy wojskowe. Auto było dostępne z silnikami SV lub OHV o mocy od 40,5 do 70,7 kW i pojemności skokowej od 2.492 do 3.991 cm3. Większość silników miała sześć cylindrów - wyjątkiem była Škoda Superb 4000, która miała pod maską silnik V8-cylindrowy. Jeden z niewielu zachowanych pojazdów Superb 4000 należy obecnie do najcenniejszych eksponatów Muzeum Škody w Mladá Boleslav.

premiera-superb-5
Skontaktuj się z naszymi specjalistami
Adam Korczak
Zastępca kierownika działu handlowego
Samochody nowe Škoda
Michał Stańko
Doradca handlowy
Samochody nowe Škoda
Łukasz Wrzesień
Doradca handlowy
Samochody nowe Škoda
cross