Informacja o godzinach pracy

Informujemy, że w dniach 31.12.2022 r. oraz 06.01.2023 r. nasze salony, serwis, Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów i Centrum Blacharsko-Lakiernicze są nieczynne, natomiast w dniach 02.01.2023 r. oraz 07.01.2023 r. pracujemy w standardowych godzinach.

Tarcze i klocki hamulcowe.

Układ hamulcowy to numer jeden wśród części odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w trakcie jazdy, dlatego musi działać prawidłowo, aby w szczególnie niebezpiecznych sytuacjach móc szybko i pewnie reagować. W procesie hamowania ważną rolę odgrywa zachowanie kierowcy, masa pojazdu prędkość i przede wszystkim jakość części.

Kiedy wymienić układ hamulcowy? Klocki i tarcze hamulcowe.

W trakcie hamownia klocki hamulcowe dociskają do kręcących się tarcz hamulcowych z średnią siłą 1000 kg, co powoduje zużywanie obu tych części. Jeżeli hamulce są zużyte bardziej po jednej stronie pojazdu może to zwiększyć ryzyko poślizgu. W układzie hamulcowym, jeżeli klocki hamulcowe są już w pełni zużyte, dochodzi do sytuacji kiedy metal zaczyna trzeć o metal. Wzrasta wtedy temperatura i na okładzinie hamulcowej powstają głębokie rysy i pęknięcia, co ogranicza skuteczność hamowania.

Należy wymienić klocki hamulcowe przed minimalną grubością jaką jest 2mm, również podczas widocznych uszkodzeń, wyrwanych elementach klocka. Tarcze hamulcowe należy wymienić przed granicą zużycia, gdy wyczuwalne są drgania podczas hamowania, widoczna korozja oraz przegrzanie tarcz. Pamiętajmy, że zużycie układu hamulcowego zmniejsza bezpieczeństwo przy różnych warunkach pogodowych i prędkościach- mówi doradca serwisowy Skoda/VW Damian Strycharz.

Oryginalne klocki i tarcze hamulcowe.

Korzyści:

Płyn hamulcowy i jego rola w układzie hamulcowym.

Podczas hamowania płyn hamulcowy przenosi siły wywierane przez pedał na hamulce przy kołach. Płyn nie może zamarzać lub zwiększać swojej lepkości podczas mrozów, a przy dużych temperaturach lub przy zwiększonym obciążeniu nie może wrzeć. Płyn hamulcowy powinien być wymieniany odpowiednio do parametrów i przeglądów okresowych podawanych przez producenta. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może doprowadzić do opóźnionej reakcji hamowania i uszkodzenia hamulców.

16 grudnia w salonie Škody MKT Serwis w Woli Mieleckiej, była możliwość przetestowania nowego modelu Škody Enyaq Coupe RS iV. Jest to najmocniejszy seryjnie produkowany model ŠKODY w historii.

Jeszcze lepsze osiągi

ENYAQ COUPÉ iV to pierwszy samochód elektryczny ŠKODY, który dołącza do rodziny RS. Obok niepowtarzalnego wnętrza i nadwozia, model ENYAQ COUPÉ RS iV wyróżnia wyjątkowy napęd, dający 299 KM mocy i 460 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak wersja 80x, ENYAQ COUPÉ RS iV ma dwa silniki elektryczne i napęd na cztery koła, jest to najmocniejszy seryjnie produkowany model ŠKODY w historii. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekund, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h. RS ma wiele cech wspólnych z wersją SPORTLINE, ale już na pierwszy rzut oka odróżnia go od niej kilka wyjątkowych szczegółów. Z przodu zwraca na siebie uwagę wyrazisty sportowy zderzak, a w tylnej części RS jest rozpoznawalny za sprawą tradycyjnego czerwonego odblasku, który zajmuje całą szerokość tylnego zderzaka.

Wnętrze w duchu rodziny RS

Standardowa wersja wyposażenia ENYAQ COUPÉ RS iV to RS Lounge, w której dominują kolory czarny i zielony, mające, w połączeniu z elementami z włókna węglowego, wyraźnie sportowy charakter. Uzupełnieniem całości jest trzyramienna sportowa kierownica oraz błyszczące czarne wykończenie konsoli środkowej. RS może opcjonalnie otrzymać pakiet RS Suite, premiowy design, w którym dominantę stanowią fotele z perforowanej skóry.

Zapraszamy do salonu Škody MKT Serwis.

Nietuzinkowy wygląd, unowocześnione napędy, lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa oraz energii, większy bagażnik, technologiczne nowinki. Nowa Kia Niro - crossover, który wyznacza standardy w świecie masowej elektromobilności.

Niro HEV

Niro HEV, to klasyczna hybryda, w której nie trzeba ładować baterii. Jego podstawą jest zmodernizowany wolnossący silnik 1.6 GDI w którym zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań mających na celu ograniczenie zużycia paliwa. Średnie zużycie paliwa hybrydowego Niro to tylko 4,7 litra paliwa na 100 km. Wydajność poprawia również innowacyjna, sześciobiegowa przekładnia drugiej generacji o dwóch sprzęgłach (6DCT), która może działać w trybie automatycznym. Nowością w odświeżonej Kia Niro jest wyeliminowanie biegu wstecznego i wykorzystanie podczas cofania napędu silnika elektrycznego zamiast spalinowego.

Mocniejszy Plug- in hybrid

Moc systemowa całego układu to 183 KM. Jednocześnie zwiększono pojemność akumulatora, który teraz ma 11,1 zamiast 8,9 kWh. Efekty? Większa dynamika i większy zasięg tylko na prądzie. Nowe Niro PHEV do setki przyspiesza w 9,8 sekundy, a na jednym ładowaniu przejedzie w trybie elektrycznym średnio 59 km (po mieście nawet 76 km). Maksymalna prędkość na samej elektryce to 134 km/h. W trybie hybrydowym 161 km/h.

Kia Niro EV

Klienci, którzy zdecydują się na wybór nowego Niro EV będą mieli do dyspozycji zasięg do 460 km. Silnik o maksymalnej mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm zapewnia doskonałą elastyczność w każdych warunkach jazdy. Ładowanie Niro EV jest szybkie i wygodne – ładowanie od 10 do 80% pojemności akumulatora za pomocą szybkiej ładowarki trwa jedynie 43 minuty. Zaskakująca jest również pojemność bagażnika w tym modelu, która wynosi 475 litrów.

Odważny design oraz nowoczesne wnętrze

Nową Kia Niro trudno nie zauważyć na ulicy. Zmodernizowane przednie reflektory, tylne lampy w kształcie bumerangu, zachodzące aż na dach i tylne błotniki razem ze słupkiem C w kontrastowym malowaniu wzbudzają zainteresowanie. W tym przypadku KIA postawiła na mocne akcenty. Delikatnie zakrzywiona deska rozdzielcza zapewnia łatwy dostęp do elementów sterowania, a dotykowy panel na środku pozwala m.in. na kontrolę systemu multimedialnego oraz klimatyzacji przy pomocy jednego przycisku. W skrócie kokpit Kia Niro przypomina mix flagowego modelu Kia Sportage oraz EV6.

Nowa Kia Niro - testy

Kierownik salonu MKT Serwis KIA już testował nową Niro, co o niej mówi ?

Z pewnością jest to samochód nowoczesny, niebanalny, stworzony dla rodzin. Warto też zaznaczyć, że jazda Niro należy do przyjemnych, ekonomicznych i wygodnych. Zawieszenie z układem napędowym  zostało tak zestrojone, aby zapewnić najwyższy komfort i ekonomię w użytkowaniu na co dzień.

W naszym salonie MKT Serwis KIA w Woli Mieleckiej, aktualnie dostępne do testów są dwie wersje napędowe modelu Kia Niro- to hybrydowy (HEV) oraz elektryczny (BEV).

Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z tym modelem oraz na jazdy testowe.

Kompleksowa likwidacja szkód komunikacyjnych. Zdarzył Ci się wypadek? Poznaj kompleksową pomoc ASO.

Naprawy powypadkowe w ASO

Naprawa blacharska

Od poprawności naprawy blacharskiej zależy nie tylko wygląd samochodu, ale również:

Przewagi serwisu powypadkowego ASO

Warto wiedzieć

Możliwe, że w trakcie likwidacji szkody ubezpieczyciel zaproponuje nam zmianę sposobu naprawy samochodu poprzez:

W większości przypadków nie powinniśmy wyrażać zgody na takie, niekorzystne dla nas, zmiany. Zasady obowiązujące przy naprawie samochodu regulują zapisy art. 361 § 1 i 2 kodeksu cywilnego i art. 16 ust. 1 pkt 2. ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych.

Masz prawo do oryginalnych części.

Pamiętaj, że zgodnie z prawem, ubezpieczyciel podczas likwidacji szkody z OC powinien skorzystać z oryginalnych części.

Byłeś uczestnikiem kolizji?

Staraj się uspokoić i wykonaj następujące czynności:

Jak postępować gdy jest się świadkiem kolizji.

W przypadku, gdy Twój samochód wymaga naprawy blacharskiej lub lakierniczej, skontaktuj się z nami. Wszelkimi formalnościami związanymi z likwidacją szkody zajmą nasi pracownicy – wystarczy, że upoważnisz serwis do przeprowadzenia procesu likwidacji szkody.

Wymiana oleju jest jednym z najważniejszych procesów serwisowania pojazdu. Olej czyści silnik i zbiera osady, opiłki i pozostałości po procesie spalania. Cząsteczki brudu sprawiają, że w miarę upływu czasu olej silnikowy traci swoje właściwości, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Oryginalny olej silnikowy - zdjęcie silnika samochodowego.

Regularność wymiany oleju.

Częsta jazda na krótkich dystansach może prowadzić do tego, że do oleju silnikowego będzie dostawać się paliwo i skondensowana para wodna, sugerując prawidłowy poziom oleju w silniku. W trakcie najbliższej jazdy na dłuższym dystansie te składniki ulegają jednak odparowaniu i poziom oleju opada, co w następstwie może być przyczyną uszkodzeń silnika. Bardzo ważna jest regularność wymiany oleju według zaleceń producenta, które dostosowane są do rodzaju i obciążenia silnika. Przy okazji wymiany oleju należy wymienić filtr oleju, aby w ten sposób zapobiegać zanieczyszczeniu i tym samym przedwczesnemu starzeniu się nowego oleju. Poziom oleju silnikowego należy również regularnie sprawdzać i w razie potrzeby uzupełniać.

Wymiana oryginalnego oleju silnikowego.

Oryginalny olej silnikowy.

„Olej silnikowy redukuje tarcie pomiędzy takimi ruchomymi częściami, jak cylindry, tłoki, wał korbowy i wałek rozrządu, zwiększa efektywność pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa oraz emisję spalin. Stosowanie właściwego oleju silnikowego zapobiega przegrzewaniu się silnika i przedłuża jego żywotność" - mówi kierownik ASO MKT Serwis.

Jakie mamy zalety wymiany oleju w Autoryzowanym Serwisie? A więc:

Oleje oryginalne zalety:

Zapraszamy serdecznie do rezerwacji terminu wymiany oleju w Twoim samochodzie.

Czy warto zakupić samochód elektryczny?

Skoda Enyaq iV to pierwszy w pełni elektryczny SUV zbudowany na nowoczesnej modularnej platformie MEB, dzięki niej. Enyaq iV ma znakomite parametry techniczne i świetnie się prowadzi.

Pompa  Ciepła

Zastosowana w Enyaq iV pompa ciepła jest rozwiązaniem, którego zadaniem jest złagodzenie negatywnego wpływu, jaki ma klimatyzowanie oraz ogrzewanie wnętrza na zasięg samochodu elektrycznego. Potrafi ogrzać wnętrze do takiej samej temperatury, zużywając mniej energii elektrycznej. Pompa ciepła Enyaq iV ma wiele zalet: zmniejsza obciążenie akumulatora o średnio 2-3 kWh/100 km, zwiększając zasięg samochodu nawet o 30% przy temperaturach -25 C. Środek chłodniczy używany do ogrzania powietrza jest obojętny dla środowiska.

Akumulatory trakcyjne

W nowej Skodzie Enyaq montowane są trzy rodzaje akumulatorów. Obudowa ma zawsze takie same wymiary, akumulatory różnią się od siebie liczbą modułów. Jeden moduł składa się z 24 ogniw. Jedno ogniwo składa się z aluminiowej płytki o pojemności 78 Aha i waży 1073 g.

WARTO WIEDZIEĆ

Przekazywanie energii elektrycznej bardzo obciąża prace akumulatora wysokowoltowego i powoduje mocne nagrzewanie tego podzespołu. W Skodzie Enyaq iV maksymalna prędkość została ograniczona do 160 KM/H. Taka prędkość jest wystarczająca do jazdy po drogach szybkiego ruchu oraz zapewnia stabilność pracy akumulatora, nie skracając jego żywotności.

Hamulce

Skoda Enyaq iV posiada hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy z podziałem diagonalnym i elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania. Co wyróżnia układ hamulcowy Skody Enyaq od innych modeli? W nowym modelu elektrycznym zastosowano hamulce tarczowe tylko na przedniej osi, na tylnej osi znajdziemy hamulce bębnowe. Zaletą hamulców bębnowych jest głównie dłuższa żywotność oraz tańsze serwisowanie. Skoda Enyaq iV odzyskuje energię z hamowania podczas jazdy, zwiększając zasięg samochodu. Do wyboru jest kilka opcji rekuperacji, a kierowca może sam wybrać natężenie za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.

Skoda Enyaq iV wymiary

Skoda Enyaq iV nowoczesny design

Wyświetlacz head-up

W tym elektrycznym samochodzie znajdziemy wyświetlacz head–up z rzeczywistością rozszerzoną i jest on zastosowany po raz pierwszy w tej marce. Wyświetlacz head-up pokazuje na przedniej szybie instrukcje nawigacji, informacje o prędkości,  systemach wspomagania, a co najważniejsze jest prosty w obsłudze i przyjazny kierowcy.

Światła przednie MATRIX

Enyaq iV posiada przednie światła Full Led Matrix, które przyciemniają się podczas mijania z innymi użytkownikami jezdni oraz redukują odbicie światła od odblaskowych przedmiotów takich jak znaki drogowe, wyłączając stopniowo diody LED osobno w każdym ze świateł. Światła wyposażone są w Adaptive Frontlight System, który zmienia geometrię snopu światła w zależności od warunków w mieście, na drogach szybkiego ruchu oraz przy złej pogodzie.

Crystal face oraz cyfrowy zestaw wskaźników

Crystal Face to dostępny opcjonalnie element stylistyczny, który jest szczególnie uderzający zwłaszcza nocą. Pionowe listewki są podświetlone i połączone poziomym diodowym pakiem świetlnym, który łączy oba reflektory Full LED. Cyfrowy zestaw wskaźników w pełni zastępuje klasyczne pokrętła, pomimo swoich niewielkich rozmiarów (5.3”) wyświetla najważniejsze dla kierowcy informacje o podróży. Cyfrowy zestaw wskaźników ma trzy wyświetlacze i nowy wygląd.

Skoda Enyaq iV system bezpieczeństwa

Skoda Enyaq iV - czy warto?

Nowy elektryczny Suv Skody z pewnością wyróżnia się nowoczesnością, technologią i nie ma w tej chwili na rynku bezpośredniego rywala. Wszystkie inne samochody elektryczne to albo mniejsze modele z ograniczonym zasięgiem, albo mocne i dużo droższe od Skody Enyaq iV. Wielkością przypomina Skodę Kodiaq. Zaletą Enyaq- a iV to pojemność bagażnika 585 l i zasięg samochodu do 510 km na jednym ładowaniu. Z pewnością warto ją sprawdzić i umówić się na jazdę testową. Ten nowy model samochodu elektrycznego jest już w salonie.

cross